خدایا...


من بی تو دمی قرار نتوانم کرد

احسان ترا شمار نتوانم کرد

گر بر تن من زبان شود هر مویی

یک شکر تو از هزار نتوانم کرد


وَ كَوَاعِبَ اَتْرَاباً


متقین را در بهشت همسرانى زيبا و دلرباست.

كواعب جمع كاعب دخترى را گويند كه تازه سينه‏اش برجسته شده باشد.

اتراب جمع تَرب به معناى هم سن و سال و هم شكل و شمایل است.

سوره نبا آیه ۳۳


کنز العمال، ح 44435


حضرت محمد(ص):

اذا سقي الرجل امرأته أجر.

هر گاه مرد به زن خود آبي بنوشاند پاداش برد.


انتخاب در تاریکی


آرزو مرد و جوانی رفت و عشق از دل گریخت

غم نمی گردد جدا از جان مسکینم هنوز

****

کاش می فهمیدیم که همه و همه فانی اند الا وجه الله

****


چشم پوشی حکیم از ناسزاگویی


حکیمی را ناسزا گفتند.

او هیچ جوابی نداد.

حکیم را گفتند:

ای حکیم، از چه روی جوابی ندادی؟

حکیم گفت:

از آن روی که در جنگی داخل نمی شوم که برنده آن بدتر از بازنده آن است.


امام صادق(ع): دل خانه و حریم خداست. بحارالانوار، ج۷۰، ص۲۵



الهی...
 
نیازارم ز خود هرگز دلی را
 
که می ترسم در آن جای تو باشد

یحیی بن معاذ


یحیی بن معاذ روزی با برادری بر دهی بگذشت.

برادرش گفت:

اینجا خوش دهی است.

یحیی وی را گفت:

خوش تر از این ده دل آن کس است که از این ده فارغ است.


الهی... کیست که طعم محبتت را چشید و جز تو کسی را آرزو کرد؟!



دست بردم که کشم تیر غمش را از دل

تير ديگر زد و بر دوخت دل و دست به هم


روهای چو مه در دهن مور ببین



ای دیده اگر کور نی گور ببین

وین عالم پر فتنه و پر شور ببین

شاهان و سران و سروران زیر گلند

روهای چو مه در دهن مور ببین


دوست پسر و دوست دختر



اينگونه روابط به خاطر آفتهاي دنيوي و اخروي كه در آنها وجود دارد، ممنوع هستند.

قرآن در دو جا يكي در سوره مائده آيه 5 و ديگري در سوره نساء آيه 25 زنان و مردان را از داشتن

روابط دوستانه با جنس مخالف بر حذر داشته است و آن را مورد مذمت قرار داده است.

در روايات اهل بيت عليهم السلام نيز از اين دوستي‌ها شديداً نهي شده و حتي توصيه شده با

نامحرم بيش از پنج كلمه ضروری صحبت نكنيد و نيز هرگز با او در جاي خلوتي قرار نگيريد.

اين توصيه‌ها تنها به خاطر آگاهي آن بزرگواران از خطرات اين روابط بوده است.

ميدانيد كه اين توصيه­ها و دستورات هيچ سودي براي خدا ندارند و صرفا برنامه­هايي هستند برای

زندگي بهتر انسان در اين دنيا و رشد سريعتر او و آماده شدن او براي آخرت و بي­نهايت.

از آنجا كه جاذبه بين زن و مرد بسيار زياد است و اين رابطه هيچ گاه غير عادي نمي­شود، اين

توصيه­ها و احتياط ها براي پرهيز از مخاطراتى است كه ممكن است فرد را به گرفتارى‏هاى مختلف

روحى و جسمى دچار سازند. بنابراين به اين دليل اين نوع رابطه­ها از نظر اسلام حرام است كه

عفت عمومي جامعه با اينگونه روابط آسيب جدي مي­بيند؛ پايه­هاي ازدواج و خانواده سست

مي­شود و صدها مشكل عاطفي و روحي براي دختر و پسر و جامعه به وجود مي­آيد.

بالاتر از تمام اينها، جاذبه­ها و لذتهاي اين رابطه، انسان را از رسيدن به هدفش باز مي­دارد و دنيايي را

كه مسافرخانه است و قرار بود براي او وسيله باشد و مزرعه­اي كه بايد در آن كاشت، تبديل به

هدف مي­كند و او را از روز برداشت و فصل درو باز مي­دارد. اين است كه با وجود تمام

شيريني­ها و لذتهايي كه اين ارتباط با جنس مخالف دارد، خدا اجازه نمي­دهد كه اين رابطه، سنگ

راه و مانع حركت موجود با عظمتي چون انسان شود و او را در سطح شهوت و حيوانيت محدود كند.

به نظر مي­رسد اين برنامه، براي چنين موجودي با چنين هدفي كاملا منطقي و عاقلانه است.

بالاخره با جنس مخالف ميشه ارتباط داشت يا نه؟! هميشه ميگين اگه قصد لذت نباشد چنين و چنان! يعني چي قصد لذت؟! مگه ميشه با جنس مخالف در ارتباط بود و لذت نبرد؟!

ارتباط و دوستي با جنس مخالف حرامه. به قول شما مگه ميشه ارتباط داشت ولي لذت نبرد.

منبع: http://porseman.org/q/newq.aspx


حضرت محمد(ص) در میزان الحکمه، ج۱، ص۳۲۳ میفرمایند:



من کان اکثر همه نیل الشهوات نزع من قلبه حلاوه الایمان.

هر کس بیشتر همتش رسیدن به شهوات نفسانی اش باشد شیرینی ایمان از قلبش برداشته

 خواهد شد.


حضرت محمد(ص): ان افواهکم طرق القرآن فطیبوها بالسواک.



همانا دهان های شما راه های ارتباط با قرآن است پس این راه ها را به وسیله مسواک زدن پاکیزه نمایید.

میزان الحکمه، ج۸، ص۸۶

الهی و ربی من لی غیرک؟!



اصلا مهم نیست که قفل ها دست کیه مهم اینه که


همه کلیدها دست خداست


بحار الانوار، ج۷۷، ص۲۹۱



امام علی(ع):

محادثه النساء تدعوا الی البلاء و تزیغ القلوب.

حرف زدن با زنان (نامحرم) انسان را گرفتار بلا می کند و قلب را به انحراف می کشاند.


فَبِأيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (73)



حُورٌ مَّقْصُورَاتٌ فِي الْخِيَامِ (۷۲) لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إنسٌ قَبْلَهُمْ وَ لَا جَانٌّ (۷۴)

دخترانی پرده‏نشين در خانه ها (۷۲) دست هيچ انس و جنى پيش از شوهرانشان به آنها نرسيده (۷۴)

 سوره رحمن (عروس قرآن) 


سوره مریم آیه ۹۶



إنَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدّاً

كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‏اند، به زودی خداى رحمان آنان را محبوب میگرداند.

- ايمان بدون عمل و عمل بدون ايمان كارساز نيست.

- داشتن ايمان و انجام كار شايسته كليد محبوبيت است.

- محبوب‏شدن به دست خداوند است.

- كسى كه به ياد خدا باشد، خداوند او را ياد مى‏كند.

- محبوب شدن رحمتى الهى است كه نصيب مومنان و صالحان مى‏شود.


امام علی(ع): هر گناهی نوعی کفر و انکار است. خطبه 200 نهج البلاغه



... کل فجرة کفرة ...


جامع الاخبار، ص 408، ح 1129



رسول خدا(ص) فرمود:

لکلّ عضوٍ من ابن آدم حظٌّ من الزّنا العین زناها النّظر.

هر عضوی از بدن انسان بهره ای از زنا دارد و زنای چشم نگاه کردن به نامحرم است.


امام رضا(ع) در عيون اخبار الرضا، ج2، ص97 درباره """""زنا""""" میفرمایند:



هُوَ أَعظَمُ الجِنَايَاتِ


زنا بزرگترين جنايت است


أمالي صدوق، ص238، ح6



امام صادق(ع):

عِفُّوا عَن نِسَاءِ النَّاسِ تُعَفُّ عَن نِسَائِکم.

نسبت به زنان مردم عفيف باشيد تا نسبت به زنان شما عفت ورزند.


الکافي، ج 7، ص 189



لَمَّا سُئِلَ عَن رَجُلٍ اِغتَصَبَ اِمرَأَةً فَرجَهَا يُقتَلُ مُحصِناً کانَ أَو غَيرَ مُحصِنٍ.

امام باقر(ع) در پاسخ به سوال از حکم مردي که به زور به زني تجاوز کند، فرمود:

بايد کشته شود، خواه دارای همسر باشد يا نباشد.


امام حسین(ع) در فروع کافی، ج۸، ص۶۹ میفرمایند:



ان اقربکم من الله اوسعکم خلقا.

نزدیکترین شما به خدا، آن کسی است که از نظر اخلاق شایسته تر باشد.


حضرت محمد(ص) در بحار الانوار، ج۴۳، ص۶۲ میفرمایند:



من کان یومن بالله و الیوم الاخر فلا یوذی جاره.

هر کس ایمان به خدا و آخرت دارد همسایه خود را اذیت نمی کند.


تفسير برهان، ج 1، ص 21



امام باقر(ع):

ان القرآن واحدٌ نزل من عند واحدٍ.

قرآن يگانه است و از پيشگاه خداي يگانه نازل شده است.


توجه به علاقه ها و سلیقه های همسر


هر کس به طور طبیعی می تواند خواسته و سلیقه ای داشته باشد و در امور فردی

مطابق آن تصمیم بگیرد اما در زندگی مشترک به دلیل اجتماعی بودن نهاد خانواده

ضرورت دارد که افراد به خواسته های یکدیگر توجه کنند.

ممکن است مردی پیش از تشکیل زندگی مشترک تنها به خواسته های خود در انتخاب

نوع غذا، لباس و ... توجه داشته باشد اما

پس از ازدواج حتما باید به خواسته های همسر و دیگر افراد خانواده توجه کند.

حضرت محمد(ص):

المومن یاکل بشهوه اهله و المنافق یاکل اهله بشهوته.


مومن مطابق میل خانواده اش غذا می خورد و منافق، خانواده اش مطابق میل او غذا می خورند.

شیخ بهایی، مفتاح الفلاح، ص۱۷۵

در نظر گرفتن میل کسانی که زیر مجموعه مدیریتی یک فرد به شمار می آیند

احترام به آنها تلقی می شود.

اسلام این نوع تکریم و احترام را مطلوب دانسته و از نشانه های مومن برشمرده است.

امام علی(ع):

انهن امانة الله عندکم فلاتضاروهن و لاتعضلوهن.

به درستی که زنان امانت خداوند نزد شما هستند پس به

آنان ضرر وارد نسازید و از روی ظلم آنان را محبوس نکنید.

مستدرک الوسائل، ج۱۴، ص۲۵۱


خداوند در سوره طه آیه 124 میفرماید:


مَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِى فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكاً وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى‏.

هر كس از ياد من روى گرداند، پس قطعا" براى او زندگى تنگ و سختى خواهد بود و ما او را در روز قيامت نابينا محشور مى‏كنيم.

1- انسان‏ها در انتخاب آزادند.

2- فطرت انسان بر خداپرستى است، انبيا و اديان آسمانى تنها آن را يادآورى مى‏كنند.

3- دورى از ياد خدا مايه اضطراب، حيرت و حسرت است، هر چند تمكّن مالى بالا باشد.

4- زندگى آرام و شيرين، فقط در پرتو ياد و ذكر خداست.

۵- بى ايمان، هم در دنيا زندگى مشقّت‏بار دارد و هم در آخرت از نعمت ديدن محروم است.

۶- مراد از سختى و تنگى زندگى، نداشتن نيست، بلكه بسيارى از سرمايه‏داران به خاطر حرص، ترس و دلهره، در فشار و تنگنا زندگى مى‏كنند.


***همه از خداییم وبه سوی خدا باز می گردیم ***

تولد این وبلاگ یه قراری بود بین من و یه دوست

یه نذری بود بین من و خــــــــــدا 

ولی باید بگم الان  فقط 

یه هدفه

 یه هدف واسه ترویج دین اســـــــــلام
*****
گفت :

پروردگارا سینه ام را بگشــــــــــــا برایم

و کارم را آســـــــــــــــان کن برایم 

و گره بــــــــــــــازکن از زبانم

تا بفهمند ســـــخنم  را و بیانم
....

*****

جو گیر شدن ممنوع!


امام علی(ع):

رب مفتون بحسن القول فیه.

چه بسا کسانی که با ستایش دیگران فریب خوردند.

حکمت ۴۶۲ نهج البلاغه


الکافی، ج2، ص352



خداوند متعال:

بهترین چیزی که بنده ای با آن به من تقرب می جوید انجام واجبات است.

بنده با انجام نوافل به اندازه ای به من نزدیک می شود که محبوب من می شود.

هرگاه به این مقام رسید من گوش او و چشم او و زبان او و دست او می شوم.

اگر مرا بخواند اجابتش می کنم و اگر از من بخواهد خواسته اش را برآورده می کنم.


مرتضی مطهری، مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی، ص289



امام علی(ع):

رحم الله امرءا علم من این و فی این و الی این.

خداوند رحمت کند کسی را که بداند از کجا آمده و در کجاست و به کجا می رود.